Posilovna a těhotenství, jde to dohromady?

V posledních letech je u nás velký rozvoj fitness center a směřuje do nich stále více žen a dívek s touhou po pěkné postavě. Proto i budoucí maminky mají představu, že návštěvou posilovny si udrží zdatnost a „pěknou postavu“.

Obecně nejsou ženy svojí tělesnou konstrukcí stavěny na zvedání těžkých břemen a budování svalové hmoty, avšak při současném životním stylu, kdy se člověk v podstatě hýbat nemusí, trpí ztrátou svalové hmoty ženy více něž muži. Správné posilování ženám prospívá, protože zpevněním svalů se zpevňují klouby, které u žen mají tendenci k většímu uvolňování.
Na posilování v těhotenství jsou rozdílné názory.  Cvičit by se mělo pod vedením zkušeného instruktora, který zná problematiku těhotenství. Ženy, které cvičily již před otěhotněním, obvykle se svojí aktivitou pokračují s určitými úpravami ve stejném režimu i v těhotenství.

První trimestr je nejrizikovější období z hlediska  samovolného potratu. V této době se doporučuje snížit  intenzitu maximálně na 70% předchozí.  Vylučují se cviky jako hluboké dřepy, předklony (mrtvý tah), silová cvičení na břišní svaly, cviky namáhající pánevní dno a cviky zvyšující nitrobřišní tlak (tlakové cviky).
S postupujícím těhotenstvím  se břišní stěna roztahuje a při přetížení přímých břišních svalů by mohlo dojít k nevratnému podélnému poškození šlachy, která přímé břišní svaly ve střední čáře spojuje.

Od 2.trimestru se pak vynechávají cviky v lehu na zádech (útlak dolní duté žíly, nedostatečné zásobení miminka kyslíkem) a rotační cviky. Necvičí se do krajních poloh, kvůli uvolňování šlach a vazů.

Doporučit lze mírné posilování  břišních svalů spojené s dýcháním, posilováním hýžďových svalů, bez výrazného omezení je možné posilovat svaly horních končetin, deltových svalů, dolních fixátorů lopatek a břišních svalů, které s rostoucím objemem prsů ochabují.
Cvičení v posilovnách je vhodné spíše pro ty ženy, které posilovaly pravidelně již před těhotenstvím a nechtějí se této aktivity vzdát.  Pro ženy, které před těhotenstvím v posilovně necvičily, nebo pro ty co cvičily pouze  příležitostně, není posilovna nejlepší.

Zdroj: www.tehotenstvi.com

A pokud i vy jste těhotná a uvažujete o cvičení, tak se svěřte do rukou odborníků. Bezplatnou konzultaci objednávejte na telefonu 774 57 24 25, Ing. Adam Levit, osobní trenér Ostrava.

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *