Voda! Velký pomocník při hubnutí

Voda je nejlepším společníkem při držení diety. Víte proč?

Pokud dodáváte svému tělu dostatek vody během celého dne, spalujete přibližně o 420 kilojoulů víc. Pokud pijete chlazenou vodu, můžete spálit až o 840 kilojoulů víc. Tělo totiž musí víc pracovat, aby zvýšilo teplotu přijaté vody na tělesnou teplotu . Čím víc vápníku voda obsahuje, tím lépe. Ten totiž podporuje spalování tuků.

Tišší hlad

Tento trik je všem hubnoucím ženám dávno známý, neškodí si ho ale připomenout. Pokud chcete zahnat hlad, vypijte skleničku vody. Zaplní žaludek. Před každým jídlem také vypijte sklenici vody, nebudete mít takový hlad a sníte toho méně.

Při každé dietě byste měli pít víc. Tím, že přijímáte méně jídla, máte i menší příjem tekutin ze stravy. Příjmu vody dobře pomáhají i různé druhy ovoce a zeleniny, které obsahují vysoký podíl vody – například okurky, melouny…

Proto dbejte, abyste měli denně aspoň 2 litry vody v té nejčistší a nejpřirozenější formě. Čím více se člověk potí nebo sportuje, tím více vody by měl pít. Láhev s vodou by proto měla být samozřejmostí pokaždé, když začnete sportovat.

Pozor, co pijete

Jsme obklopeni tak širokou nabídkou nápojů, že se v nich málokdo skutečně vyzná. Potíž je, že řada z nich se jako vhodné nápoje jen tváří. Ve skutečnosti tělu vodu odnímají! Jsou totiž tak „husté“, že se v těle musí naředit, aby je organismus vůbec přijal. Níže uvedené nápoje je tedy dobré pít jen v omezeném množství a spíše na chuť než k doplnění pitného režimu.

Jsou to salinické (slané) minerálky, kofeinové a energetické nápoje, silné čaje (černý, zelený), zahuštěné jogurtové, kysané a mléčné nápoje, dále alkoholické nápoje, ale také stoprocentní džusy a dřeně. Patří sem i cukrem a umělými sladidly či příchutěmi sycené minerálky, kyselé láky (od okurek), oxidem uhličitým silně na sycené nápoje, stolní vody a limonády…

4 důvody, proč dostatečně pít:

– Jen tomu, kdo přijímá dostatek tekutin, se dostatečně prokrvují cévy. Tak se udrží vpořádku váš krevní oběh.

– Vodu umožňuje neustálou látkovou přeměnu a pomáhá z těla odplavovat škodliviny a nepotřebné látky. Organismus je zdravý a lépe vypadá.

– Ve vodě se rozpouští některé vitamíny a minerální látky, které tělo dostává ze stravy a dalších nápojů. Jen díky vodě je tělo dokáže přijmout a zpracovat.

– Dostatečný příjem tekutin umožňuje tělu zachovat konstantní teplotu a vyrovnávat teplotní rozdíly. Proto bychom při sportu, vysokých venkovních teplotách či horečce měli přijímat víc  tekutin, než obyčejně.

 

Zdroj: www.doma.nova.cz

Chcete-li vědět více nejen o správném pitném režimu, ale i o správné volbě jídelníčku a pohybové aktivity, objednejte se u nás na bezplatnou konzultaci. Telefon 774 57 24 25, Ing. Adam Levit, osobní trenér Ostrava.

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *